Menu
Your Cart

Hydraulic cylinder repair, renovation, individual production

Hidraulikus munkahenger javítás ra van szüksége?

Ha új munkahengert szeretne vásárolni, IDE kattintva tekintheti meg kínálatunkat.

Az alábbiakat érdemes tudni hidraulikus munkahenger javítás a esetén:

Az átfutási idő nálunk 3-5 munkanap!

Legutóbbi munkáink

Munkahenger

Henger hossz: 1500 mm
Henger átmérő: 120 mm
Szár átmérő: 70 mm
Javítás: 166 000 Ft+Áfától
A javítás költsége a munkahenger paramétereitől és az állapotától függ.

Munkahenger

Henger hossz: 850 mm
Henger átmérő: 120 mm
Szár átmérő: 70 mm
Javítás: 143 000 Ft+Áfától

Munkahenger javítás - felújítás előtt és után

Miért válasszon minket?

Kiszállítás
Az ország bármely területére kiszállítjuk az alkatrészt.

Villámgyors ügyintézés
A nálunk javított munkahengerhez, raktárról biztosítjuk a szárakat és tömítésgarnitúrákat!

Költségkímélő
Kitűnő, ipari minőségű pótalkatrészek, minőségellenőrzött gyártóktól.

Garancia
A felújított termékekre 1 év garanciát vállalunk.

Bizonytalanság és rejtett költségek nélkül!

Nem kell aggódnia a termelés újraindulásáért!

Munkahenger

Szolgáltatásunk kiterjed az alapanyag beszerzésétől a kivitelezésen át a kész termék leszállításáig az ön telephelyére.
Gyártóink, beszállítóink magas szintű termékminősítése és a több éves sikeres együttműködésünk garancia termékeink megbízhatóságra.

Szakmai felkészültség
Szakmai felkészültséggel, hazai hidraulikus tapasztalatokkal és mérnöki háttérrel rendelkezünk. Professzionális ügyfélszolgálat és támogatás.

Minőség
100%-ban a gyárival megegyező minőséget kínálunk próbapadi ellenőrzéssel!

Garancia
Magyar cég, Magyar jogszabályok által biztosított garanciavállalás

Amit a hidraulikus hengerek javításáról tudni érdemes

A hidraulikus munkahengerek kulcsfontosságúak a termelékenység szempontjából, és ha az egyik meghibásodik, gyorsan és pontosan meg kell javítani. A hidraulikus hengerek javítási folyamata meglehetősen egyszerűnek tűnhet, de vannak bizonyos fontos szempontok, amelyeket szem előtt kell tartani, hogy a javítást már az első alkalommal megfelelően végezzük el.

Felkészülés a hidraulikus henger javítására

Munkahenger

A hidraulikus henger szétszerelésének előkészítésének első lépése az egység tisztítása, hogy elkerüljük a por, olaj, zsír és hasonló szennyeződések szükségtelen bejutását a hengeregységbe. Ne feledjük azt sem, hogy a javításokat, ha lehetséges, tiszta helyen kell elvégezni; bár vannak esetek, amikor szükség lehet sürgősségi javításokra a terepen, mindig jobb, ha a karbantartást és a javítást a lehetőleg por- és nedvesség mentesebb területen végezzük.

Miután az egység tiszta, a tömlőket le lehet választani, és mind a portokat, mind a tömlőket biztonságosan le kell dugózni.

Hidraulikus hengerek javítása

Különféle típusú hengerek léteznek, és a javítási folyamat attól függ, hogy melyik típusról van szó. A legelterjedtebb hengertípusok a huzalgyűrűs vagy a menetes fejű hengerek (és menetes fejű henger esetén vagy rögzítőcsavar, vagy rögzítőgyűrű). Vegyük figyelembe, hogy a javítási folyamat során minden alkatrészt kőolaj alapú oldószerben kell megtisztítani, sűrített levegővel szárazra kell fújni, és beszerelés előtt be kell kenni hidraulikafolyadékkal.

A huzalgyűrű henger szétszerelése

Huzalgyűrűs henger esetén a krómszárat vissza kell húzni alaphelyzetbe, és a külső acélhuzalgyűrűt el kell távolítani. Ezután egy kalapáccsal lehet a hengerfejet a hengercsőbe tolni, amíg a belső horony szabaddá nem válik, és a belső huzalgyűrű olyan helyzetbe nem kerül, hogy eltávolítható legyen.

A henger tömítéscsere készlete tartalmaz egy műanyag eltávolító gyűrűt, amelyet ki kell egyenesíteni, majd be kell helyezni a belső horonyba úgy, hogy a tollas vége magába a csőbe mutasson. Ha a rúd kihúzása előtt a gyűrű nincs teljesen a horonyban, beszorulhat a cső és a fej közé (amit mindenképpen el kell kerülni). 

Ezt a lépést követi a rúd meghosszabbítása, hogy kihúzzuk a fejet a csőből, majd teljesen eltávolítjuk a rudat. Ha megpróbáljuk erővel kihúzni a rudat, amikor ellenállásba ütközik, a gyűrű elakadhat, és a henger megsérülhet. A rúd eltávolítása után az eltávolító gyűrűt is el kell távolítani, ami után már eltávolíthatja a rögzítőanyát, a dugattyút és a fejet/tömszelencét. Innen érhetjük el a tömítéseket, amelyeket meg kell vizsgálni és –minden bizonnyal – ki kell cserélni.

Fontos, hogy a hengercső belső felületét a dugattyút és a szárat alaposan ellenőrizzük! Ezeket és más polírozott alkatrészeket szemrevételezéssel ellenőrizni kell, hogy nincsenek-e rajta sorja, karcolás vagy kopás nyomai.

Drót (huzal) gyűrűs henger

Drót gyűrűs henger

Ezután ki kell cserélni a dugattyút és a rögzítőanyát. Húzzuk meg a biztosítóanyát a méretének megfelelő nyomaték értékre. A szalagot úgy kell felszerelni, hogy összenyomja a belső huzalgyűrűt a fejegységen – rendkívül fontos annak biztosítása, hogy a szalagbilincs bütyök ne legyen túl a gyűrűrés tetején. Miután a szalagbilincs a helyén van, meg kell húzni, hogy biztosítsa a huzalgyűrű teljes rögzítését. Ahhoz, hogy az utolsó összeszerelési szakaszban összecsússzon, lazítsuk meg körülbelül ½ fordulattal.

Fontos, hogy a fejjel/tömszelencével kapcsolatos összeszerelési folyamat során lazán kell hagynia a külső O-gyűrű kettős tömítését a rúdon, hogy egy későbbi lépésben fel lehessen szerelni. A hengercsövet és a dugattyútömítéseket most hidraulikaolajjal meg kell kenni, és a dugattyút be kell helyezni a csőbe. A hengerfejet addig kell ütögetni a csőben, amíg a szalagbilincs át nem csúszik, és a huzalgyűrű a cső belsejében helyezkedik el. Lazítsuk meg és távolítsuk el a bilincset.

Most beszerelhető az O-gyűrűs kettős tömítés. Ha ez kész, addig ütögetjük a fejet, amíg a vége egy szintbe nem kerül a csővel. Ez a lépés rendkívül fontos: ez lehetővé teszi, hogy a belső huzalgyűrű a helyére pattanjon a belső hengerhoronyba. Ha ez nem valósul meg, akkor amint nyomást gyakorolnak a hengerre, a fej és a rúd szerelvény kijön a csőből. Végül ki kell húzni a rudat úgy, hogy a külső huzalgyűrű hornya (a hengerfejben) szabad legyen, hogy a gyűrűt fel lehessen szerelni.

A menetes hengerfejű munkahenger javítás a

Menetes hengerfejű munkahenger

Menetes fejű hengereknél a szétszerelés a rögzítőcsavar és a zárósapka meglazításával kezdődik. Innen a dugattyú, a rúd és a tömszelencék eltávolíthatók. A dugattyút eltávolíthatja a rúdszerelvényről a biztosítóanya meglazításával. Ezután csúsztassa le a végsapkát és a tömszelence szerelvényt. Ha ez megtörtént, eltávolítjuk a tömítéseket, és az egyéb alkatrészeket, beleértve a polírozott részeket, például a hengercsövet, a rudat és a dugattyút.

A tömítések cseréje után visszaszereljük a rudat a tömszelencén és a zárósapkán keresztül, majd rögzítjük a dugattyút a rúdhoz az ellenanyával. A tömítések és a cső belsejének hidraulikaolajjal történő kenése után a dugattyú, a tömszelence, a zárósapka és a rúd visszaszerelhető. Győződjünk meg arról, hogy a hengertest finoman rögzítve van egy satuban, és enyhe lengő mozdulatokkal helyezzük be az alkatrészeket. A hengervég felszerelése előtt Loctite menetrögzítőt használunk a menetekre, majd meghúzzuk az ajánlott nyomatékra.

A hidraulikus hengerek javításának általános szempontjai

Munkahenger

A menetes fejű hengerek javításának részletei bizonyos tekintetben eltérnek a huzalgyűrűs hengerek eljárásától. Vannak azonban olyan dolgok, amelyek mindkét eljárásban közösek. Például, ha a nyomás miatt nehezen tudjuk visszanyomni a hengert, nagy valószínűséggel a bemeneti szelepeket kissé meg kell lazítani. Ezenkívül a polírozott felületeket alaposan meg kell vizsgálni, a tömítéseket mindig ki kell cserélni, miután eltávolítottuk őket, és meghatározott nyomatékértékeket kell használni a kritikus alkatrészek meghúzásakor. A tömítések megfelelő beszerelésének elmulasztása súlyos, költséges károkat okozhat.

A szétszerelés során feltárandó:

Ne feledjük, hogy a szárat mindig alaposan meg kell vizsgálni annak megállapítása érdekében, hogy el van-e hajolva, vagy a felülete karcos e. Ha a rúd elhajlott, újra kell gyártani- ez minden esetben így van. 

A rúdtömítést is ellenőrizni kell, hogy nem deformálódott-e, ami általában elgörbült rúd vagy elhasználódott vezetőpersely jele. Ha a cső belseje karcos, karcolt akkor hónolni kell, vagy ha a sérülés túl mélyen van a felületben, akkor ki kell cserélni. 

Ha szivárgás van jelen, és úgy tűnik, hogy nincs probléma a tengellyel vagy a hengerrel, akkor valószínűleg a tömítés sérült. Ha karcolások és bevágások vannak azon a felületen, amelyre a tömítés fel van szerelve, vagy amelyen felfekszik, az szivárgáshoz vezethet. A tömítésekkel beépítéskor óvatosan kell bánni és célszerszámot kell használni!

Túl a hengerjavításon

Beszerelt munkahenger

A komponensek sérüléseinek vizsgálatakor nem csak a sérülések megoldása (pl. polírozás vagy felületfelújítás) vagy az érintett alkatrészek cseréje fontos, hanem annak elhárítása is, hogy a sérülés miért következett be. Ha a javítást anélkül végzik el, hogy felderítenék, mi okozta a problémát, elegendő időt adva a javítást egyszerűen meg kell ismételni. A tapasztalt technikus felismeri a gyakori problémák jeleit, és gondoskodik arról, hogy a szükséges javítások mellett a probléma forrását is kezeljék.

Következtetés

A hidraulikus hengerek javítási folyamata magába foglalja a részletekre való odafigyelést és a gondos szemrevételezést – mindkettő gyakran több éves tapasztalatot igényel. A javítások többségét, mint például a csövek hónolását és a rudak gyártását a legjobb, ha szakemberek végzik el. Ezen túlmenően a szakembereknek megvan a készsége a károk kiváltó okának hibafelismerésére, hogy azt orvosolni lehessen.

A nagyságrendi javítási ár kalkulálásához kérjük használja az oldal tetején található kalkulátort vagy küldje el e-mail címünkre ([email protected]) a munkahenger fotóját és az alábbi méreteket (mm-ben):

- henger átmérő
- szár átmérő
- henger hossz
- szár alaphelyzet hossza
- max kinyúlási munkahossz
- végek kialakítása

Ha a munkahenger folyik, nem dolgozik, visszaenged, átenged, megsérült a szára, letört róla valami az a legtöbb esetben javítható.
Minden típusú munkahengert javítunk, a járatos tömítéseket, krómozott rudakat, hónolt acélcsöveket tartjuk raktáron is.
Építőipari és mezőgazdasági gépeket (forgó kotrók, rakodók stb.), telepített gyártósorok (présgépek, fröccsöntő gépek, hajlítók), jármű felépítmények munkahengereit is javítjuk.

A hozzánk beérkező munkahengerek átlag javítási ideje 5-8 munkanap. (Az elkészülési idő meghatározásához tudnunk kell a henger méreteit.)

Ennek lépései a következők: 
- A javítandó munkahengert el kell hozzánk juttatni.
Behozhatja személyesen ön vagy kollégája telephelyünkre vagy elküldheti futárszolgálattal vagy mi is küldhetünk érte futárt.
Címünk: Keraprogress Kft. 2146, Jókai Mór u. 16

- Állapotfelmérés és árajánlat. A javítás áráról és határidejéről e-mailben értesítjük.

- Elkészülést megelőzően értesítjük önt, hogy tudjon tervezni a munkahenger beépítésével.

- Megrendelés után 5-8 munkanap alatt készre jelentjük a munkahenger felújítását.

- Személyes átvétel vagy kiszállítás.

A munkehengereket beérkezési sorrendben javítjuk, azonnali javítást nem tudunk vállalni. A javítás határideje sok mindentől függ (speciális méretek, hiba jellege stb.), de munkáink többsége néhány munkanapon belül elkészül.

Fontos!
A 20kg-nál kisebb munkahengereket dupla nejlonba és kartondobozba esetleg műanyag ládába tegyék.
Erre azért van szükség mert ha a csomagból kifolyik az olaj, a futár visszafordítja a csomagot és nem jut el hozzánk. 

A 20 kg-nál nehezebb munkahengereket legjobb megfelelő méretű raklapra kötegelni. Ilyenkor jelezzék telefonon, hogy nagyméretű hidraulikus alkatrészről van szó.

Munkahengerek – típusok és jellemzőik

Amelyekkel mi foglalkozunk, azok a vezérelhető hengerek:
- dugattyúrudas hengerek: (a legtöbb építőipari gépekben és az ipar szinte minden területén megtalálható)
- kétállású
- háromállású
- négyállású ( két munkahenger a hátlapjukon egymáshoz szerelve)
- átmenő dugattyúrudas munkahenger (kétoldali dugattyúrúd kivezetéses)
- tömör dugattyúrudas
- dugattyúrúd átmenő furattal (folyadékok, gázok és vákuum szállítására visszacsapószelepekkel)

A Teleszkóphenger
- A dugattyúrúd több részből áll, melyek egymásba illeszkednek.
- Nagy lökethossz, és a lökethosszhoz képest az alaphelyzeti hosszúsága kicsi.
- Általában hidraulikus emelőszerkezetekben vagy tehergépjárművek platóbillentő hengereiként használják.

Javításuk:
Még az állapotfelmérés fázisában meg kell győződnünk arról, hogy a hengerek oválisak-e. Amennyiben igen, abban az esetben a kérdéses tagot ki kell cserélni. Az árát döntően ez határozza meg. A javítás során a szárvezetők és a tömítéskészlet cseréje, valamint a henger nyomáspróbája is megtörténik.

Forgató vagy átrakó hengerek

- fogaskerék-fogasléces
- jellemzők: elfordulás szöge: 360°
- a dugattyúrúd fogaslécként funkcionál, amely meghajt egy vagy több fogaskereket.
- nagy nyomatékok leadására képes

Ha a javítás nem gazdaságos, akkor is számíthat ránk. Ilyenkor legyártjuk a munkahengert vagy beszerezzük a kívánt paraméterekkel. Továbbá IDE kattintva megtekintheti a készen kapható munkahengereinket.