A kabrió tető mozgató munkahengerek meghibásodása
Akárcsak az ipari hidraulikában, ezen szegmensben is a meghibásodásokat a karbantartás hiánya (olajcsere a tápegységben), illetve a tömítések elöregedése okozza.
Legtöbbször a szárak tömítései hibásodnak meg a környezeti por által nem védett szár és vezető elkoszolódása, vagy a rendszerbe került szennyeződés miatt.
A por az edzett krómszárat a legtöbbször nem, de a teflon vezető szalagot, a nyomástartó gyűrűket, a dugattyú tömítését, valamint a henger házának felületét minden esetben károsítja, ami a tápegység fogaskerék szivattyújának, valamint az irányváltó szelepeknek sem tesz jót.
A végeredmény, a munkahenger olajszivárgása, ami kellemetlen helyzet egy kabrió autónál az elfogadhatatlan kategória.
Hogyan történik nálunk a hengerek javítása?
A kabrió tető mozgató munkahengerek gyárilag úgy vannak megtervezve hogy azokat az üzemeltetők meghibásodásuk esetén gyárira cseréljék. Ezért ezek a hengerek leperemezett, szereléssel nem bontható alkatrészeket tartalmaznak.
A végzárók forgácsolással távolíthatóak el, így azokat újra kell gyártanunk. A bennük lévő hidraulikus tömítő készletek, alkatrészek autó felszerelési szaküzletben nem beszerezhetők.
A forgácsolással eltávolított részek egyedi technológiával magas precizitású lézer hegesztéssel kerülnek újra rögzítésre, olyan módon, hogy amennyiben legközelebb javítani szükséges, az már a javítás összegének töredékébe kerüljön.
A javítás során ipari tömítések és alkatrészek kerülnek felhasználásra és a nyomáspróba a gyárinál jóval magasabb nyomáson történik (mercedes hengereknél ~220 bár).