Hidraulikus munkahenger javítás ra van szüksége?
Ha új munkahengert szeretne vásárolni, IDE kattintva tekintheti meg kínálatunkat.
Az alábbiakat érdemes tudni hidraulikus munkahenger javítás a esetén:
Az átfutási idő nálunk 3-5 munkanap!
Legutóbbi munkáink
Henger hossz: 1500 mm
Henger átmérő: 120 mm
Szár átmérő: 70 mm
Javítás: 166 000 Ft+Áfától
A javítás költsége a munkahenger paramétereitől és az állapotától függ.
Henger hossz: 850 mm
Henger átmérő: 120 mm
Szár átmérő: 70 mm
Javítás: 143 000 Ft+Áfától
Miért válasszon minket?
Kiszállítás
Az ország bármely területére kiszállítjuk az alkatrészt.
Villámgyors ügyintézés
A nálunk javított munkahengerhez, raktárról biztosítjuk a szárakat és tömítésgarnitúrákat!
Költségkímélő
Kitűnő, ipari minőségű pótalkatrészek, minőségellenőrzött gyártóktól.
Garancia
A felújított termékekre 1 év garanciát vállalunk.
Bizonytalanság és rejtett költségek nélkül!
Nem kell aggódnia a termelés újraindulásáért!
Szolgáltatásunk kiterjed az alapanyag beszerzésétől a kivitelezésen át a kész termék leszállításáig az ön telephelyére.
Gyártóink, beszállítóink magas szintű termékminősítése és a több éves sikeres együttműködésünk garancia termékeink megbízhatóságra.
Szakmai felkészültség
Szakmai felkészültséggel, hazai hidraulikus tapasztalatokkal és mérnöki háttérrel rendelkezünk. Professzionális ügyfélszolgálat és támogatás.
Minőség
100%-ban a gyárival megegyező minőséget kínálunk próbapadi ellenőrzéssel!
Garancia
Magyar cég, Magyar jogszabályok által biztosított garanciavállalás
Amit a hidraulikus hengerek javításáról tudni érdemes
A hidraulikus munkahengerek kulcsfontosságúak a termelékenység szempontjából, és ha az egyik meghibásodik, gyorsan és pontosan meg kell javítani. A hidraulikus hengerek javítási folyamata meglehetősen egyszerűnek tűnhet, de vannak bizonyos fontos szempontok, amelyeket szem előtt kell tartani, hogy a javítást már az első alkalommal megfelelően végezzük el.
Felkészülés a hidraulikus henger javítására
A hidraulikus henger szétszerelésének előkészítésének első lépése az egység tisztítása, hogy elkerüljük a por, olaj, zsír és hasonló szennyeződések szükségtelen bejutását a hengeregységbe. Ne feledjük azt sem, hogy a javításokat, ha lehetséges, tiszta helyen kell elvégezni; bár vannak esetek, amikor szükség lehet sürgősségi javításokra a terepen, mindig jobb, ha a karbantartást és a javítást a lehetőleg por- és nedvesség mentesebb területen végezzük.
Miután az egység tiszta, a tömlőket le lehet választani, és mind a portokat, mind a tömlőket biztonságosan le kell dugózni.
Hidraulikus hengerek javítása
Különféle típusú hengerek léteznek, és a javítási folyamat attól függ, hogy melyik típusról van szó. A legelterjedtebb hengertípusok a huzalgyűrűs vagy a menetes fejű hengerek (és menetes fejű henger esetén vagy rögzítőcsavar, vagy rögzítőgyűrű). Vegyük figyelembe, hogy a javítási folyamat során minden alkatrészt kőolaj alapú oldószerben kell megtisztítani, sűrített levegővel szárazra kell fújni, és beszerelés előtt be kell kenni hidraulikafolyadékkal.
A huzalgyűrű henger szétszerelése
Huzalgyűrűs henger esetén a krómszárat vissza kell húzni alaphelyzetbe, és a külső acélhuzalgyűrűt el kell távolítani. Ezután egy kalapáccsal lehet a hengerfejet a hengercsőbe tolni, amíg a belső horony szabaddá nem válik, és a belső huzalgyűrű olyan helyzetbe nem kerül, hogy eltávolítható legyen.
A henger tömítéscsere készlete tartalmaz egy műanyag eltávolító gyűrűt, amelyet ki kell egyenesíteni, majd be kell helyezni a belső horonyba úgy, hogy a tollas vége magába a csőbe mutasson. Ha a rúd kihúzása előtt a gyűrű nincs teljesen a horonyban, beszorulhat a cső és a fej közé (amit mindenképpen el kell kerülni).
Ezt a lépést követi a rúd meghosszabbítása, hogy kihúzzuk a fejet a csőből, majd teljesen eltávolítjuk a rudat. Ha megpróbáljuk erővel kihúzni a rudat, amikor ellenállásba ütközik, a gyűrű elakadhat, és a henger megsérülhet. A rúd eltávolítása után az eltávolító gyűrűt is el kell távolítani, ami után már eltávolíthatja a rögzítőanyát, a dugattyút és a fejet/tömszelencét. Innen érhetjük el a tömítéseket, amelyeket meg kell vizsgálni és –minden bizonnyal – ki kell cserélni.
Fontos, hogy a hengercső belső felületét a dugattyút és a szárat alaposan ellenőrizzük! Ezeket és más polírozott alkatrészeket szemrevételezéssel ellenőrizni kell, hogy nincsenek-e rajta sorja, karcolás vagy kopás nyomai.
Drót (huzal) gyűrűs henger
Ezután ki kell cserélni a dugattyút és a rögzítőanyát. Húzzuk meg a biztosítóanyát a méretének megfelelő nyomaték értékre. A szalagot úgy kell felszerelni, hogy összenyomja a belső huzalgyűrűt a fejegységen – rendkívül fontos annak biztosítása, hogy a szalagbilincs bütyök ne legyen túl a gyűrűrés tetején. Miután a szalagbilincs a helyén van, meg kell húzni, hogy biztosítsa a huzalgyűrű teljes rögzítését. Ahhoz, hogy az utolsó összeszerelési szakaszban összecsússzon, lazítsuk meg körülbelül ½ fordulattal.
Fontos, hogy a fejjel/tömszelencével kapcsolatos összeszerelési folyamat során lazán kell hagynia a külső O-gyűrű kettős tömítését a rúdon, hogy egy későbbi lépésben fel lehessen szerelni. A hengercsövet és a dugattyútömítéseket most hidraulikaolajjal meg kell kenni, és a dugattyút be kell helyezni a csőbe. A hengerfejet addig kell ütögetni a csőben, amíg a szalagbilincs át nem csúszik, és a huzalgyűrű a cső belsejében helyezkedik el. Lazítsuk meg és távolítsuk el a bilincset.
Most beszerelhető az O-gyűrűs kettős tömítés. Ha ez kész, addig ütögetjük a fejet, amíg a vége egy szintbe nem kerül a csővel. Ez a lépés rendkívül fontos: ez lehetővé teszi, hogy a belső huzalgyűrű a helyére pattanjon a belső hengerhoronyba. Ha ez nem valósul meg, akkor amint nyomást gyakorolnak a hengerre, a fej és a rúd szerelvény kijön a csőből. Végül ki kell húzni a rudat úgy, hogy a külső huzalgyűrű hornya (a hengerfejben) szabad legyen, hogy a gyűrűt fel lehessen szerelni.
A menetes hengerfejű munkahenger javítás a
Menetes fejű hengereknél a szétszerelés a rögzítőcsavar és a zárósapka meglazításával kezdődik. Innen a dugattyú, a rúd és a tömszelencék eltávolíthatók. A dugattyút eltávolíthatja a rúdszerelvényről a biztosítóanya meglazításával. Ezután csúsztassa le a végsapkát és a tömszelence szerelvényt. Ha ez megtörtént, eltávolítjuk a tömítéseket, és az egyéb alkatrészeket, beleértve a polírozott részeket, például a hengercsövet, a rudat és a dugattyút.
A tömítések cseréje után visszaszereljük a rudat a tömszelencén és a zárósapkán keresztül, majd rögzítjük a dugattyút a rúdhoz az ellenanyával. A tömítések és a cső belsejének hidraulikaolajjal történő kenése után a dugattyú, a tömszelence, a zárósapka és a rúd visszaszerelhető. Győződjünk meg arról, hogy a hengertest finoman rögzítve van egy satuban, és enyhe lengő mozdulatokkal helyezzük be az alkatrészeket. A hengervég felszerelése előtt Loctite menetrögzítőt használunk a menetekre, majd meghúzzuk az ajánlott nyomatékra.
A hidraulikus hengerek javításának általános szempontjai
A menetes fejű hengerek javításának részletei bizonyos tekintetben eltérnek a huzalgyűrűs hengerek eljárásától. Vannak azonban olyan dolgok, amelyek mindkét eljárásban közösek. Például, ha a nyomás miatt nehezen tudjuk visszanyomni a hengert, nagy valószínűséggel a bemeneti szelepeket kissé meg kell lazítani. Ezenkívül a polírozott felületeket alaposan meg kell vizsgálni, a tömítéseket mindig ki kell cserélni, miután eltávolítottuk őket, és meghatározott nyomatékértékeket kell használni a kritikus alkatrészek meghúzásakor. A tömítések megfelelő beszerelésének elmulasztása súlyos, költséges károkat okozhat.
A szétszerelés során feltárandó:
Ne feledjük, hogy a szárat mindig alaposan meg kell vizsgálni annak megállapítása érdekében, hogy el van-e hajolva, vagy a felülete karcos e. Ha a rúd elhajlott, újra kell gyártani- ez minden esetben így van.
A rúdtömítést is ellenőrizni kell, hogy nem deformálódott-e, ami általában elgörbült rúd vagy elhasználódott vezetőpersely jele. Ha a cső belseje karcos, karcolt akkor hónolni kell, vagy ha a sérülés túl mélyen van a felületben, akkor ki kell cserélni.
Ha szivárgás van jelen, és úgy tűnik, hogy nincs probléma a tengellyel vagy a hengerrel, akkor valószínűleg a tömítés sérült. Ha karcolások és bevágások vannak azon a felületen, amelyre a tömítés fel van szerelve, vagy amelyen felfekszik, az szivárgáshoz vezethet. A tömítésekkel beépítéskor óvatosan kell bánni és célszerszámot kell használni!
Túl a hengerjavításon
A komponensek sérüléseinek vizsgálatakor nem csak a sérülések megoldása (pl. polírozás vagy felületfelújítás) vagy az érintett alkatrészek cseréje fontos, hanem annak elhárítása is, hogy a sérülés miért következett be. Ha a javítást anélkül végzik el, hogy felderítenék, mi okozta a problémát, elegendő időt adva a javítást egyszerűen meg kell ismételni. A tapasztalt technikus felismeri a gyakori problémák jeleit, és gondoskodik arról, hogy a szükséges javítások mellett a probléma forrását is kezeljék.
Következtetés
A hidraulikus hengerek javítási folyamata magába foglalja a részletekre való odafigyelést és a gondos szemrevételezést – mindkettő gyakran több éves tapasztalatot igényel. A javítások többségét, mint például a csövek hónolását és a rudak gyártását a legjobb, ha szakemberek végzik el. Ezen túlmenően a szakembereknek megvan a készsége a károk kiváltó okának hibafelismerésére, hogy azt orvosolni lehessen.
A nagyságrendi javítási ár kalkulálásához kérjük használja az oldal tetején található kalkulátort vagy küldje el e-mail címünkre ([email protected]) a munkahenger fotóját és az alábbi méreteket (mm-ben):
- henger átmérő
- szár átmérő
- henger hossz
- szár alaphelyzet hossza
- max kinyúlási munkahossz
- végek kialakítása
Ha a munkahenger folyik, nem dolgozik, visszaenged, átenged, megsérült a szára, letört róla valami az a legtöbb esetben javítható.
Minden típusú munkahengert javítunk, a járatos tömítéseket, krómozott rudakat, hónolt acélcsöveket tartjuk raktáron is.
Építőipari és mezőgazdasági gépeket (forgó kotrók, rakodók stb.), telepített gyártósorok (présgépek, fröccsöntő gépek, hajlítók), jármű felépítmények munkahengereit is javítjuk.
A hozzánk beérkező munkahengerek átlag javítási ideje 5-8 munkanap. (Az elkészülési idő meghatározásához tudnunk kell a henger méreteit.)
Ennek lépései a következők:
- A javítandó munkahengert el kell hozzánk juttatni.
Behozhatja személyesen ön vagy kollégája telephelyünkre vagy elküldheti futárszolgálattal vagy mi is küldhetünk érte futárt.
Címünk: Keraprogress Kft. 2146, Jókai Mór u. 16
- Állapotfelmérés és árajánlat. A javítás áráról és határidejéről e-mailben értesítjük.
- Elkészülést megelőzően értesítjük önt, hogy tudjon tervezni a munkahenger beépítésével.
- Megrendelés után 5-8 munkanap alatt készre jelentjük a munkahenger felújítását.
- Személyes átvétel vagy kiszállítás.
A munkehengereket beérkezési sorrendben javítjuk, azonnali javítást nem tudunk vállalni. A javítás határideje sok mindentől függ (speciális méretek, hiba jellege stb.), de munkáink többsége néhány munkanapon belül elkészül.
Fontos!
A 20kg-nál kisebb munkahengereket dupla nejlonba és kartondobozba esetleg műanyag ládába tegyék.
Erre azért van szükség mert ha a csomagból kifolyik az olaj, a futár visszafordítja a csomagot és nem jut el hozzánk.
A 20 kg-nál nehezebb munkahengereket legjobb megfelelő méretű raklapra kötegelni. Ilyenkor jelezzék telefonon, hogy nagyméretű hidraulikus alkatrészről van szó.
Munkahengerek – típusok és jellemzőik
Amelyekkel mi foglalkozunk, azok a vezérelhető hengerek:
- dugattyúrudas hengerek: (a legtöbb építőipari gépekben és az ipar szinte minden területén megtalálható)
- kétállású
- háromállású
- négyállású ( két munkahenger a hátlapjukon egymáshoz szerelve)
- átmenő dugattyúrudas munkahenger (kétoldali dugattyúrúd kivezetéses)
- tömör dugattyúrudas
- dugattyúrúd átmenő furattal (folyadékok, gázok és vákuum szállítására visszacsapószelepekkel)
A Teleszkóphenger
- A dugattyúrúd több részből áll, melyek egymásba illeszkednek.
- Nagy lökethossz, és a lökethosszhoz képest az alaphelyzeti hosszúsága kicsi.
- Általában hidraulikus emelőszerkezetekben vagy tehergépjárművek platóbillentő hengereiként használják.
Javításuk:
Még az állapotfelmérés fázisában meg kell győződnünk arról, hogy a hengerek oválisak-e. Amennyiben igen, abban az esetben a kérdéses tagot ki kell cserélni. Az árát döntően ez határozza meg. A javítás során a szárvezetők és a tömítéskészlet cseréje, valamint a henger nyomáspróbája is megtörténik.
Forgató vagy átrakó hengerek
- fogaskerék-fogasléces
- jellemzők: elfordulás szöge: 360°
- a dugattyúrúd fogaslécként funkcionál, amely meghajt egy vagy több fogaskereket.
- nagy nyomatékok leadására képes
Ha a javítás nem gazdaságos, akkor is számíthat ránk. Ilyenkor legyártjuk a munkahengert vagy beszerezzük a kívánt paraméterekkel. Továbbá IDE kattintva megtekintheti a készen kapható munkahengereinket.