Általános Szerződési Feltételek
- Bevezetés
Jelen Általános Szerződéses Feltételek alkalmazandók a KERAPROGRESS Mérnöki Iroda Kft. továbbiakban: Keraprogress szerződéseire, ajánlataira, rendelésigazolásaira, szállítási szerződéseire.
A jelen ÁSZF-ben foglaltaktól való bármely eltérés a Keraprogress és a Megrendelő előzetes írásos megállapodása esetén lehetséges. A Megrendelő (vevő) saját általános (vételi, beszerzési, stb.) feltételei csak a Keraprogress erre vonatkozó kifejezett, írásbeli elfogadása esetén érvényesek.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy - Felek eltérő megállapodása hiányában - megrendelése minden esetben a Szolgáltató jelen ÁSZF-jének elfogadását is jelenti, a megrendelés feladásának hatályával. Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-t - különös tekintettel a jogszabályi változásokra és üzletpolitikája megváltozására - módosítani.
Szolgáltató adatai:
Cégnév: KERAPROGRESS Mérnöki Iroda Kft.
Székhely: 2146 Mogyoród, Jókai Mór utca 16.
Adószám: 10504385-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-225774
Kapcsolattartó elérhetősége:
Tel.: +3612001000
E-mail: [email protected]
Weboldal: https://keraprogress.hu/
- Hatály, fogalmak
Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) annak visszavonásáig hatályos. Jelen dokumentum a Szolgáltató és a vele szerződéses jogviszonyban álló Megrendelők általános szerződéses jogait és kötelezettségeit, elszámolási és fizetési feltételeit, illetve minden egyéb általános szerződéses feltételt hivatott meghatározni.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy - Felek eltérő megállapodása hiányában - megrendelése minden esetben a Szolgáltató jelen ÁSZF-jének elfogadását is jelenti, bármely külön erre irányuló nyilatkozata nélkül is. Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-t - különös tekintettel a jogszabályi változásokra és üzletpolitikája megváltozására - módosítani.
- Szolgáltató: a KERAPROGRESS Kft.
- Szolgáltatónak minősül jelen ÁSZF vonatkozásában a tevékenységet végző szállító is.
- Megrendelő: a KERAPROGRESS Kft..-vel szerződéses viszonyban álló fél.
- Felek: Szolgáltató és Megrendelő együttesen
- Szerződés: A Felek szerződéses nyilatkozata és jelen ÁSZF együtt alkotják a Felek szerződését.
- Termék/Szolgáltatás: Megrendelő által megrendelt, Szolgáltató által szállított áru vagy teljesített szolgáltatás
- Eszköz: Szolgáltató által szerviz-tevékenység vonatkozásában szervízelendő gép, gépegység, stb.
- Megrendelés
Az ajánlatkérések, az ajánlatok, a megrendelések, ezek visszaigazolása, elfogadása, az egyedi, nevesített szerződések, valamint mindezek módosítása és kiegészítése (továbbiakban együttesen: Szerződéses Nyilatkozatok) érvényességéhez elsődlegesen írásbeli forma szükséges. A Szerződéses Nyilatkozatok postai úton és e-mail útján, valamint személyes kézbesítéssel továbbíthatók, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően.
A Szerződéses Nyilatkozatok továbbításának fentiekben rögzített módjától eltérő nyilatkozat nem hoz létre szerződést. Ebben az esetben Szolgáltató teljesítési kötelezettsége csak akkor jön létre, ha Megrendelő kifejezetten elfogadta Szolgáltató ajánlatát és Szolgáltató Megrendelő elfogadását visszaigazolja Megrendelő részére.
A Megrendelésnek tartalmaznia kell különösen: a Megrendelő által megrendelt áruk/szolgáltatások megnevezését, a mennyiséget, különleges minőségi követelményeket, az áruk szállításának, illetve szolgáltatások nyújtásának határidejét, az árat, a fizetési határidőt, stb.
A jelen ÁSZF és a Szolgáltató ajánlata elfogadottnak tekinthető, ha Megrendelő a Szolgáltató ajánlatát elfogadva megteszi a megrendelést vagy a Vállalkozó megrendelésre tett visszaigazolásában rögzítettekre 3 (három) napon belül bármilyen írásos formában nem tesz észrevételt vagy egyéb ráutalással, illetve a Termék átvételével annak tudomásulvételét kifejezésre juttatja. Szolgáltató ajánlati kötöttsége a 10 (tíz) nap lejártával megszűnik, ezen időszakot követően a szerződési kötelezettsége alól mentesülhet. Szolgáltató ajánlatára és teljesítésére kizárólag a megrendelésre tett visszaigazolása és a jelen ÁSZF együttesen a mérvadók abban az esetben is, ha Megrendelő eredeti megrendelésében más előírások szerepelnek.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy – Felek eltérő megállapodása hiányában – a Szolgáltató részére küldött Eszköz átvételekor készülő Szerviz munkalap aláírása, vagy a szervizszolgáltatás megrendelése minden esetben a Szolgáltató ÁSZF-jének elfogadását is jelenti, bármely külön erre irányuló nyilatkozat nélkül is.
Javítási szolgáltatás esetén az eszköz átvételét igazoló dokumentum aláírásával Megrendelő elfogadja, hogy az Eszköz a hiba feltárása érdekében Szolgáltató által szétszerelésre kerül, előfordulhat, hogy az eredeti állapotában a továbbiakban nem állítható helyre. Ezzel kapcsolatosan Megrendelő semmilyen igényt nem támaszthat Szolgáltatóval szemben. Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató az Eszköz hibájának feltárását az erre vonatkozó műszaki alapelvek mentén (valamint Szolgáltató saját mérőeszközeinek védelme érdekében) csak szétszerelés alapján végzi, Szolgáltató nem vállal kötelezettséget az Eszköz átadás-átvétel állapotában történő visszaszolgáltatásáért, amennyiben az Eszköz hibajavítására – bármely okból – nem kerül sor. Szolgáltató a hibafelvételt követően ajánlatot ad Megrendelő részére. Amennyiben a javítás során olyan körülmény merül fel, amely érdemben módosítja a hibafelvétel alapján készült ajánlatot, arról Szolgáltató soron kívül értesíti Megrendelőt. Megrendelő elfogadja, hogy az ajánlat átvételét követő 8 napon belül köteles Szolgáltató ajánlatára válaszolni, annak elfogadásával, vagy elutasításával, továbbá – amennyiben nem fogadja el Szolgáltató szervizelésre vonatkozó ajánlatát – köteles az Eszköz Szolgáltatótól történő elszállítására, valamint a bevizsgálás díjának megfizetésére.
Bármely, Szolgáltató által Megrendelő rendelkezésére bocsátott dokumentum tulajdon- és szerzői jogát Szolgáltató kifejezetten fenntartja, ezeket a Megrendelő harmadik személy részére – Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül - nem teheti hozzáférhetővé. Szolgáltató kötelezi magát, hogy a Megrendelő Szolgáltató rendelkezésére bocsátott bármely dokumentációját bizalmas anyagként kezeli. Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy harmadik fél oltalmi joga a Megrendelő megrendelésével érintett, azonban nem Szolgáltató tulajdonát képező termékre kiterjed-e, ezen a címen Szolgáltató mindennemű felelősséget kizár.
A Szerződéses Nyilatkozat hivatalos nyelve a magyar, ideértve a szerződés teljesítésével kapcsolatos szóbeli és írásbeli kommunikációt is, különösen a terveket, jóváhagyásokat, technológia leírásokat, számlákat, jegyzőkönyveket és minden egyéb iratot is.
- Teljesítés
A Szerződés alapján a Szolgáltató kötelezettséget vállal, hogy a Megrendelő által leadott Megrendelésben foglaltak szerint a Megrendelő részére árut szállít, illetve szolgáltatást nyújt.
A Szolgáltató köteles a Szolgáltatásokat a Megrendelés szerinti specifikációnak megfelelően, a vonatkozó szakmai és valamennyi irányadó jogszabályi rendelkezéssel összhangban teljesíteni. A Szolgáltatások teljesítése során a Szolgáltató köteles figyelembe venni a Megrendelő érdekeit, és köteles a Megrendelő által előzetesen, vagy a szolgáltatásnyújtás során közölt elvárásokat teljesíteni. A Szolgáltató a Szolgáltatások teljesítéshez jogosult alvállalkozót igénybe venni, azonban az alvállalkozó csak olyan személy lehet, aki rendelkezik a Szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai tapasztalattal. A Megrendelő a Szolgáltatás(ok) teljesítését legkésőbb a teljesítést követő 24 órán belül írásban, a Megrendelésben foglalt tartalommal igazolja és megküldi a Szolgáltatónak (Továbbiakban: “Teljesítési Igazolás”). A Megrendelő kizárólag akkor köteles a Teljesítési Igazolást kiállítani, ha a Szolgáltatások a Szerződésben foglaltak szerint kerültek teljesítésre. Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltatás(ok) teljesítését követő 24 órán belül belül a Teljesítési Igazolást nem adja át Szolgáltató részére, és azt ezen határidőn belül nem kifogásolta írásban, abban az esetben a teljesítés szerződésszerűnek, és a Teljesítési Igazolás kiadottnak tekintendő, és Szolgáltató jogosulttá válik a számla 3. pontban foglaltak szerinti kiállítására. A Megrendelő részéről a Megrendelésben megjelölt személy, mint kapcsolattartó jogosult a Szolgáltatások elfogadására és a Teljesítési Igazolás kiállítására.
Szolgáltató a rész- és előszállítás jogát fenntartja, külön megrendelői hozzájárulás nélkül is. Szolgáltató a Terméket a fuvaroztatás, szállítmányozás esetén csak és kizárólag a Megrendelő külön kérésére és költségére biztosítja, és csak a Megrendelő által megjelölt kockázati körben. Ha a Termék átadása Szolgáltatótól független körülmények miatt késedelmet szenved, a kárveszély a szállítási készre-jelentés napjától a Megrendelőre száll át, azonban - a Megrendelő külön kérésére és költségére - ebben az esetben is gondoskodik Szolgáltató a Megrendelő által igényelt biztosítás megkötéséről.
A szállítás során bekövetkezett, a Termék felhasználhatóságát nem akadályozó sérülés vagy a Termék mennyiségi hiánya miatt a Termék Megrendelő általi átvétele nem tagadható meg. Megrendelő köteles a terméket jelentéktelen hiányosságok észlelése esetén is átvenni, azonban a felfedezett hiányt és hibát az átvételtől számított 3 naptári napon belül köteles Szolgáltató felé írásban jelezni, ezen határidő lejártát követően elkésett kifogásnak minősül, annak minden jogkövetkezményével együtt.
A Termék átadás-átvétele szállítási bizonylat, vagy egyéb dokumentum Megrendelő általi aláírásával történik. Megrendelő nevében Megrendelő munkavállalója / alkalmazottja / megbízottja/ alvállalkozója / egyéb teljesítési segédje is jogosult a szállítási bizonylatot, vagy egyéb dokumentumot aláírni.
Szolgáltató ajánlatában szereplő határidők tájékoztató jellegűek. Az érvényes teljesítési határidőt Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásában adja meg, miután minden műszaki és szállítási kérdés a Megrendelővel tisztázásra került, és - erre irányuló vállalkozói igény esetén - a Megrendelő az esetleges előleget megfizette. A Termék szállíthatóságának, illetve a szolgáltatás elvégzésének készre-jelentése határidőn belüli teljesítést jelent, abban az esetben is, ha annak elszállítása vagy feladása, illetve átadása bármilyen okból nem lehetséges.
Vis maior esetén, továbbá más olyan esemény következtében, mely Szolgáltató önhibáján kívül a teljesítés rendes folyamatát (vagy a már meglévő késedelmének megszüntetését) akadályozza, illetve késlelteti, a teljesítési határidő az akadályoztatás időtartamával meghosszabbodik, és kivételes esetben, ha a Szolgáltató felróhatóságának hiányát a körülmények kétséget kizáróan indokolják, teljesítési kötelezettsége alól teljesen vagy részlegesen mentesül. Az akadály felmerültéről és megszűntéről Szolgáltató a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatja. Szolgáltató a vis maior esetében jogosult – egyéb jogainak érintése nélkül – a szerződéstől teljesen vagy részben elállni, amennyiben ezek az események nem jelentéktelen időtartamúak és/ vagy szükségleteinek jelentős mértékű csökkenéséhez vezetnek, és/vagy a szerződés fenntartása Vállalkozó érdekeinek egyéb jelentős sérelmét idézi elő.
Szolgáltató önhibáján kívül bekövetkező késedelme önmagában nem jogosítja fel a Megrendelőt arra, hogy a szerződéstől elálljon vagy felmondja azt, továbbá ilyen esetben a késedelem vagy a teljesítés elmaradása miatt kártérítési igény nem támasztható.
Ha a teljesítés a Megrendelő kérésére húzódik el, Szolgáltató a Termék készre-jelentését követő 1 (egy) hónapon túl felszámítja a tárolási költséget, amely saját tárolás esetén a számlaösszeg legalább 12%-a. Amennyiben méltányos - írásban közölt – póthatáridőn belül sem kerülhet sor a teljesítésre, a további tárolás helyett Szolgáltató a Termék felett rendelkezhet, valamint új szállítási határidőt jelölhet meg. Szolgáltató jogosult ezen esetekben Megrendelővel szemben érvényesíteni az ezzel összefüggésben felmerült mindennemű költségét is.
Helyszíni szervizszolgáltatás esetén Szolgáltató a Megrendelőnél végzi el elsődlegesen a hiba feltárási, javítási, üzembe helyezési, vagy karbantartási munkákat. Megrendelőnél végzett helyszíni szervizszolgáltatás esetén a Megrendelő köteles a helyi biztonsági előírásokról szóló felvilágosítást előzetesen megadni. Megrendelőnél végzett helyszíni szervizszolgáltatás során – garanciális munkák esetén is – a Megrendelő saját költségére és felelősségére közreműködik:
-
- az Eszközre vonatkozó releváns információkat, adatokat Szolgáltató rendelkezésre bocsátja,
- segíti a szerelési anyagok helyszínre szállítását, az alkatrészek és anyagok káros behatások elleni védelmét, az alkatrészek tisztítását,
- igény szerint biztosítja az anyagmozgatási lehetőségeket, a szükséges készülékeket, nehézszerszámokat (pl. emelő stb.), illetve segédanyagokat,
- rendelkezésre bocsát a munkálatokhoz szükséges segéderőt, kezelő személyzetet megfelelő számban és meghatározott időre
- biztosítja az üzembe helyezés és a próbaüzemelés előkészítését, illetve végrehajtását,
- elősegíti az Eszközhöz való hozzáférést, biztosítja az Eszköz működtetését,
- igény esetén a Szolgáltató szakemberei részére öltözési és tisztálkodási lehetőséget, valamint a szerszámok tárolásához zárható szekrényt biztosít;
- elősegíti a biztonságtechnikai feltételek megvalósulását, gondoskodik a helyszínen kezelendő veszélyes anyagok elhelyezéséről,
- és költségmentesen biztosítja a felhasználásra kerülő energiát, valamint az esetlegesen szükséges munkadarabokat.
Megrendelő együttműködésével lehetővé teszi, hogy a Szolgáltató személyzete a munkálatokat késedelem nélkül megkezdhesse, illetve befejezhesse. A teljesítésre megjelölt határidő arányosan meghosszabbodik, ha a munkálatokat a Szolgáltatónak fel nem róható körülmények akadályozzák. A munkák ilyen elhúzódásából származó esetleges költségek Megrendelőt terhelik.
Az olyan Eszközökön végzett munkálatoknál, melyeknél a Szolgáltató szolgáltatása az Eszköz csak egy részére terjed ki, a Megrendelő felel az üzembe helyezésért. A szerelés, illetve üzembe helyezés előtt Szolgáltatót tájékoztatni kell az Eszköz működtetéséért felelős személy kilétéről. Amennyiben a Szolgáltató által használt gépek, készülékek, szerszámok vagy alkatrészek a munkavégzés helyén Szolgáltató önhibáján kívül megsérülnek, elvesznek stb., a bekövetkezett kárt a Megrendelő viseli.
Szolgáltató felelőssége csak és kizárólag az általa szervizelt Eszköz, vagy alkatrész vonatkozásában áll fenn, semmi esetre sem felel az Eszközzel, alkatrésszel érintett teljes gép, eszköz működése, annak hibátlansága vonatkozásában.
Amennyiben Szolgáltató a helyszíni hibakeresés alapján a hibát felismerte és az általa javítható, akkor Megrendelőnek lehetősége van a Vevőszolgálati munkalapon történő bejegyzéssel a Szolgáltató szervizszolgáltatásának megrendelésére.
Amennyiben Szolgáltató a helyszínen nem tudja megoldani az Eszköz javítását, úgy a Vevőszolgálati munkalapon további intézkedéseket javasol Megrendelő részére, mely újabb árajánlatnak minősül, melynek teljesítése akkor kezdődik, amikor Megrendelő kifejezetten elfogadja az új ajánlatot.
A helyszíni szervizszolgáltatás esetén Megrendelő köteles biztosítani olyan személy jelenlétét az Eszköz átadás-átvétele során, aki erre megfelelő megrendelői felhatalmazással rendelkezik. Ennek elmaradása esetén minden ebből a mulasztásból eredő felelősség kizárólag Megrendelőt terheli.
- Szolgáltató díja, Fizetési feltételek
Amennyiben a Szolgáltató a Szolgáltatásokat a Szerződésben foglaltaknak megfelelően teljeskörűen teljesítette, a Megrendelésben meghatározott díj illeti meg (Továbbiakban: “Díj”). A Díj tartalmazza a Szolgáltatások ellenértékét, továbbá valamennyi költséget, ami a Szolgáltató részéről a Szolgáltatások nyújtásával összefüggésben felmerült (csomagolás, szállítás, stb. - kivéve a különleges szállítás és csomagolás eseteit, melyről Felek a Szerződéses Nyilatkozataikban rendelkeznek.)
A Megrendelő kérésére felmerült utazási költségeket a felek általi előzetes egyeztetés esetén viseli a Megrendelő.
A Teljesítési Igazolás kézhezvételét követően a Szolgáltató jogosult számla kiállítására. A Szolgáltató a számlát a teljesítés időpontjában hatályos adó- és számviteli szabályoknak megfelelően, egy eredeti példányban köteles a Megrendelő nevére kiállítani. A számla a kézhezvételtől számított 8 napon belül, a számlában megadott bankszámlára történő átutalással kerül kiegyenlítésre.
A Szolgáltató az egyes igazolt részteljesítések alapján jogosult a Díj arányos részéről számlát kiállítani.
Szolgáltató a késedelmes fizetés esetén az esedékesség napjától - a Ptk. 6:155. §-ban a gazdálkodó szervezetekre megjelölt mértékben - késedelmi kamatot számít fel, valamint felszámítja a fizetési késedelemmel összefüggésben felmerült mindennemű költségét is.
- Elállás joga
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
- Elállási jog gyakorlásának a menete:
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
- Jótállás, szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Kellékszavatosság
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (…) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- A szavatossági igény esetén történő eljárás
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- Adatvédelem
Felek vállalják, hogy a Megrendelő által leadott egyedi Megrendelés során megadott kapcsolattartói személyes adatokat a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályoknak, különösen, de nem kizárólagosan a Természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE (Továbbiakban: „GDPR”), az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Továbbiakban: „Info tv.”) (együttesen „Adatvédelmi jogszabályok”) rendelkezéseinek megfelelően kezelik, kizárólag a jelen Szerződésben meghatározott Szolgáltatás teljesítésének céljára és annak lejártáig, illetve a mindenkor hatályos pénzügyi jogszabályok szerinti archiválás időtartama alatt kezelik, és más célra nem használják fel. Felek szavatolják, hogy az adatkezeléssel érintett munkavállalót, munkaviszonytól eltérő jogviszonyban tevékenységet végző természetes személyt vagy egyéb, szerződés alapján teljesítési segédként közreműködő természetes személyt, mint kapcsolattartót teljeskörűen tájékoztatják a jelen Szerződésben megadott személyes adatok kezeléséről.
Szolgáltató vállalja, hogy a jelen Szerződés teljesítése kapcsán részére továbbított személyes adatokat a mindenkor hatályos Adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően, kizárólag a Szerződésben előírt időtartam alatt a Szerződésben meghatározott Szolgáltatás Megrendelő részére történő nyújtása céljából kezeli, mindenkor a Megrendelő utasításainak betartásával. Szolgáltató kijelenti, hogy az általa a Szolgáltatás nyújtásához esetlegesen felhasznált adatbázisok összeállítása és felhasználása során az Adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően járt el, továbbá kijelenti, hogy ezen adatbázisok jogosultja, és jogosult azokat a Szolgáltatások céljára és a jelen Szerződés rendelkezései szerint felhasználni illetve a felhasználás jogát továbbadni a Megrendelő részére.
A Szolgáltató köteles minden technikai és szervezeti intézkedést megtenni annak érdekében, hogy a jelen Szerződés teljesítése kapcsán esetlegesen felmerülő személyes adatok védve legyenek a jogosulatlan hozzáféréstől és a jogtalan adatbirtoklástól, továbbá bármilyen adatvesztés, kár vagy változtatás ellen, és hogy csak azok férjenek hozzá a személyes adatokhoz, akik erre jogosultsággal rendelkeznek és kizárólag a jelen Szerződés teljesítésének érdekében. A Megrendelő általi aktív Szolgáltatás igénybevétel esetén, a Szolgáltató semmi esetre sem csökkentheti jelentős mértékben a jelen ÁSZF rendelkezései által nyújtott védelmet: a mindenkori legjobb iparági gyakorlatnak és legmagasabb technológiai fejlettségi szintnek megfelelő műszaki és szervezeti intézkedéseket vezeti be annak érdekében, hogy a személyes adatokat megvédje véletlen vagy jogellenes megsemmisüléssel vagy véletlen károkozással (ideértve a törlést), átalakítással (ideértve a visszaélést), illetéktelen kiadással, felhasználással vagy hozzáféréssel, továbbá bármilyen egyéb jogszerűtlen adatkezeléssel szemben. A Szolgáltató köteles továbbá hozzáférési korlátokat bevezetni és gondoskodik róla, hogy a hordozható eszközökre letöltött vagy elektronikusan továbbított személyes adatok kódolva legyenek. A Szolgáltató köteles olyan ellenőrzési mechanizmussal rendelkezni, mellyel rendszeresen vizsgálja és értékeli az adatkezelés biztonságát biztosító műszaki és szervezeti intézkedések hatékony működését.
A Szolgáltató a személyes adatokat harmadik személyeknek csak abban az esetben továbbíthatja, ha a továbbítást a Felek által megkötött Szerződés engedélyezi, vagy ha a továbbítás alkalmazandó jogszabályok alapján kötelező.
Mielőtt Szolgáltató az alvállalkozót megbízná, vagy a Megrendelő által korábban jóváhagyott alvállalkozó mellé vagy helyett további alvállalkozót venne fel, a Szolgáltató ezen szándékáról köteles írásban értesíteni a Megrendelőt és haladéktalanul a Megrendelő rendelkezésére bocsátani minden olyan információt, amelyet az alvállalkozó Szolgáltató általi megbízásával kapcsolatosan a Megrendelő indokoltan kér. Az alvállalkozó kizárólag a Szolgáltató Szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges mértékben kezelhetik a személyes adatokat, a Szolgáltató pedig gondoskodik arról, hogy az alvállalkozó a személyes adatokat más célokból ne kezeljenek. Mielőtt az alvállalkozónak hozzáférést biztosítana, vagy bármilyen feladatokat adna a személyes adatokkal kapcsolatosan, a Szolgáltató gondoskodik arról, hogy az adott alvállalkozó kötelező érvényű szerződést kössön a Szolgáltatóval, mely kötelezi az alvállalkozót arra, hogy legalább olyan szintű adatvédelmet biztosítson a személyes adatok védelmére, mint amilyet a jelen Szerződés ír elő. A Szolgáltató ugyanolyan teljes körű felelősséggel tartozik valamennyi általa igénybevett alvállalkozó eljárásáért, magatartásáért és mulasztásáért, mintha azt maga a Szolgáltató követte volna el.
A Szolgáltató köteles biztosítani, hogy minden olyan személy, aki hozzáfér a jelen Szerződés teljesítése kapcsán esetlegesen felmerülő személyes adatokhoz, megfelelő tájékoztatásban, képzésben részesüljön a személyes adatok kezelése és őrzése vonatkozásában, és a személyes adatok bizalmas természetével tisztában legyenek.
A Szolgáltató nem adhat át harmadik személynek, illetve nem hozhat nyilvánosságra személyes adatot, hacsak nem kapott előzetesen írásbeli hozzájárulást az érintett személytől, mint jogosulttól. A Szolgáltató vállalja továbbá, hogy amennyiben tudomására jut, hogy az érintett személy bármely módon is tiltakozik személyes adatának kezelése, továbbítása ellen, úgy az erre vonatkozó információt azonnal írásban közli a Megrendelővel.
Amennyiben a jelen Szerződés alapján a Szolgáltató által kezelt személyes adatok védelme során bármilyen olyan probléma merül fel, amely a személyes adatok illetéktelen személy részére történő megismerésével járhat, illetve ilyen probléma felmerülése várható (Továbbiakban: „Adatvédelmi Incidens”), úgy a Szolgáltatónak írásban értesíteni kell a Megrendelőt a probléma leírásával, annak felmerülésétől számított 24 órán belül. oly módon, hogy az értesítés lehetőleg tartalmazza az eseménnyel érintett érintettek típusát és becsült számát, valamint a Megrendelő érintett nyilvántartásainak becsült számát, az incidens Megrendelőre és az Adatvédelmi Incidenssel érintett érintettekre gyakorolt hatását és a várható következményeket, valamint a Szolgáltató által tett korrekciós intézkedéseket. Amennyiben a Szolgáltató ezeket az információkat 24 órán belül nem tudja rendelkezésre bocsátani, úgy köteles megindokolni a Megrendelő felé a késedelmet.
A Szolgáltatónak a Megrendelővel teljes együttműködést kell biztosítania bármely panasz vagy kérelem kezelése során, amely a személyes adattal kapcsolatos.
A Szolgáltató az Adatvédelmi Jogszabályokban előírt nyilvántartásokat vezeti, ideértve a személyes adatok kezelését érintő nyilvántartásokat, és azokat kérésre a Megrendelő rendelkezésére bocsátja. A Megrendelő vagy képviselői jogosultak megfelelő időben küldött értesítést követően, megfelelő titoktartási korlátozások betartásával, saját költségükre a Szolgáltató személyes adatok kezelését érintő rendszereit, szabályzatait és folyamatait auditálni. Évente legfeljebb egyszer végezhető ilyen audit, mely nem foglalja magában a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (Továbbiakban: „Hatóság”) által kért vizsgálatokat, melyeket a Hatóság bármikor vagy valamely Adatvédelmi Incidenst követően kérhet. A jelen pont szerinti vizsgálatokat követően a Megrendelő értesíti a Szolgáltatót arról, hogy miben nem tett eleget a jelen Szerződés szerinti adatvédelmi kötelezettségeinek. Az értesítést követően a Szolgáltató elvégzi az e kötelezettsége teljesítéséhez szükséges változtatásokat. A Szolgáltató köteles a Megrendelő kérésére annak rendelkezésére bocsátani minden olyan információt, mely az Adatvédelmi Jogszabályok betartását igazolja.
A Szolgáltató előzetesen köteles tájékoztatni a Megrendelőt minden olyan országról, amelyben a Szolgáltató és alvállalkozói a személyes adatok kezelését fogják végezni, és kötelesek betartani a Megrendelő ezzel kapcsolatos indokolt utasításait. Az Európai Gazdasági Térségen kívül személyes adat csak akkor továbbítható, ha: i) a továbbítás olyan országba történik, mely az Európai Bizottságtól pozitív megfelelőségi határozatot kapott, vagy ii) a továbbítás az adott esetnek megfelelően GDPR V. fejezetében törvényesen elfogadott módszerrel történik.
A Szerződés bármilyen okból történő megszűnése, vagy ha arra a Megrendelőtől írásbeli utasítást kap, a Szolgáltató felhagy a személyes adatokat érintő minden tevékenységével, és a Megrendelő utasítása szerint a Szolgáltató által a Szerződés szerint kezelt személyes adatokat a Felek által kikötött formában visszajuttatja és/vagy visszavonhatatlanul törli és erre az alvállalkozóinak is utasítást ad. Amennyiben a Szolgáltatónak jogszabályok tiltják, hogy az ilyen személyes adatok egy részét vagy egészét megsemmisítse vagy visszajuttassa, úgy a Szolgáltató e személyes adatokat továbbra is bizalmasan kezeli és azokon más célból adatkezelési tevékenységet nem végez.
A Szolgáltató tudomásul veszi, hogy a jelen fejezetben foglalt kötelezettségek megszegése a súlyos szerződésszegésnek minősül. A Megrendelő az erről történt tudomásszerzés esetén jogosult azonnali hatállyal felmondani a jelen Szerződést. A fenti szerződésszegések esetén (függetlenül attól, hogy a Megrendelő az azonnali hatályú felmondás jogát gyakorolja vagy sem) a Szolgáltató köteles teljes mértékben kártalanítani a Megrendelőt és a Szolgáltató korlátlan felelősséggel tartozik a Megrendelőnél felmerült, a jelen pontban meghatározott adatvédelmi kötelezettségek megszegéséből eredő valamennyi kárért ideértve különösen, de nem kizárólagosan bármely hatóság vagy bíróság által kiszabott bírság vagy kártérítés összegét, illetve az ilyen eljárásokkal összefüggésben felmerülő valamennyi költséget, ideértve az ügyvédi munkadíjat is.
- Titoktartás
A Szolgáltató kötelezettséget vállal, hogy bizalmasan kezel, és harmadik személyek számára sem közvetlenül, sem közvetetten (pl.: munkavállalók vagy alvállalkozók útján) nem tesz hozzáférhetővé semmilyen tényt, információt, megoldást, vagy adatot, amelyet a Szerződést megelőzően vagy annak tartama alatt szerzett meg vagy kapott a Megrendelő tevékenységével összefüggésben, és amely közvetlenül a Megrendelőt, annak bármely üzletfelét, vagy azok tevékenységét, eljárásait, szolgáltatásait vagy termékeit érinti (Továbbiakban: „Üzleti Titok”).
A Szerződés értelmében a Szolgáltató visszavonhatatlanul kijelenti és elfogadja, hogy a Megrendelőnek megalapozott érdeke fűződik ahhoz, hogy a fentiekben hivatkozott Üzleti Titkok titokban maradjanak a Tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény, és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján.
A Feleket a titoktartási kötelezettség mind a Megrendelés teljesítése során, mind azt követően terheli. A Szolgáltató teljes mértékben felel e kötelezettség megszegéséért a Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezései szerint, és köteles a Megrendelő részére minden ezzel összefüggésben felmerülő kárt megtéríteni.
A Felek kötelesek a Szerződés tartalmát bizalmasan kezelni a titoktartásra vonatkozó kötelezettségnek megfelelően, és a Szerződés tartalmát kizárólag olyan alvállalkozóik, képviselőik és munkavállalóik számára teszik megismerhetővé, akiket ugyancsak terhel a jelen pont szerinti titoktartási kötelezettség, és akik írásban vállalják, hogy betartják a Szerződés szerinti titoktartási kötelezettséget.
A Felek tudomásul veszik, hogy a jelen pont szerinti kötelezettségek megszegése súlyos szerződésszegésnek minősül a Szolgáltató részéről. Amennyiben a Megrendelő erről tudomást szerez, jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
- A Szerződés megszűnése
Felek a Szolgáltató teljesítésének megkezdése előtt bármikor elállhatnak a szerződéstől, ezt követően a teljesítésig a szerződést felmondhatják.
Bármelyik fél jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha a másik Fél a Szerződésből eredő kötelezettségét megszegi, és a szerződésszegés kiküszöbölésére irányuló írásbeli felhívás ellenére, a felhívásban megadott határidőn belül a szerződésszegést nem orvosolja. Ezen felül, a sérelmet szenvedett Fél kártérítést követelhet a másik Féltől a szerződésszegésből eredő kár miatt. Amennyiben szerződésszegésre kerül sor (függetlenül attól, hogy a sérelmet szenvedett fél gyakorolja-e az azonnali hatályú felmondás jogát), a szerződésszegő fél korlátlanul felel minden olyan kárért, ami a másik Félnél a fenti kötelezettségek megszegése miatt következik be, különösen, de nem kizárólag bírság vagy bármely hatóság, bíróság által megállapított fizetési kötelezettség, továbbá minden költség, amely az adott eljárással összefüggésben merült fel, beleértve az ügyvédi költséget is.
Aki szerződésnél vagy jogszabálynál fogva felmondásra jogosult, e jogát a másik félhez intézett, a másik fél székhelyére postai úton eljuttatott nyilatkozattal gyakorolhatja.
- Záró rendelkezések
Egyik fél sem jogosult a Szerződésből eredő jogait vagy kötelezettségeit a másik Fél írásos hozzájárulása nélkül harmadik személyre átruházni.
A jelen ÁSZF-től eltérő, azt kiegészítő, vagy módosító bármilyen nyilatkozat kizárólag akkor juttatható érvényre, ha azt Szolgáltató írásban visszaigazolta. Írásbelinek minősül a fax vagy e-mail útján adott közlés is.
A Szerződéses Nyilatkozatok vagy jelen ÁSZF bármely rendelkezésének érvénytelensége nem érinti további rendelkezéseinek érvényességét. Felek az érvénytelen rendelkezés helyett kötelesek olyan érvényes rendelkezést elfogadni, mely a Felek eredeti szerződéses szándékához legközelebb áll.
Felek megállapodnak abban, hogy az egymás címére a szerződéses jogviszonyukkal kapcsolatos tértivevényes postai küldeményként szabályszerűen postára adott küldeményt a másik féllel kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha a küldemény ténylegesen kézbesíthető nem volt, vagy arról a másik fél nem szerzett tudomást, mégpedig a küldeménynek az első postai kézbesítése megkísérlése napjától, ha ez nem állapítható meg, akkor a postai kézbesítés második megkísérlésének napjától számított ötödik munkanapon, ha ez sem állapítható meg, vagy a kézbesítés másodszori megkísérlésére nem is került sor, akkor azon a napon, amelyen a kézbesítetlen küldeményt a posta a feladónak visszaküldte. Felek megállapodnak, hogy a napi ügymenettel kapcsolatos egymás közötti írásbeli kommunikáció alapvető - a jogszabályokban meghatározott eseteken felüli - formájaként az e-mailen történő levelezést is elfogadják.
Felek között a Szerződéses Nyilatkozatok és jelen ÁSZF együttműködésük és jogviszonyuk valamennyi feltételét tartalmazza, a Szerződéses Nyilatkozatokba és a jelen ÁSZF-be nem foglalt korábbi megállapodások hatályukat vesztik.
A jelen ÁSZF rendelkezései által nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései irányadóak.
A Felek a közöttük felmerült jogvitát igyekeznek elsősorban békés úton rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, úgy a jogvita elbírálására az általános hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jogosult.